Julklappar i rött, vitt och beige

Jag tänkte att vi skulle inleda årets julboggarsäsong (hoppas att jag inte kroknar redan i november i år!) med att ta en titt på hur min julklappsinslagning såg ut förra året. Tidigare har jag föredragit färgstarka papper med mönster, glittersnören och enorma rosetter, men jag har lugnat ner mig lite på den fronten. Faktum är att alla paket matchade varandra förra året, och de gick alla i rött, beige och vitt. Jag bestämmer aldrig något tema, utan det blir helt enkelt som det blir, och förra året råkade det alltså bli så.
 
 
En av mina vänner fick virkade snöflingor både ovanpå och inuti sitt paket.
 
 
 
Här gick jag lite bananas med tanke på hur alla andra julklappar såg ut - använde en washitejp i guld för att piffa upp en vanlig julklappsetikett i kartong, och så knöt jag fast pärldetaljer som blivit över från julkortsfixet. (HÄR kan du se hur förra årets julkort såg ut!)
 
 
 
Älskade det här bandet!
 
Jag köpte faktiskt inte en enda rulle bara en enda rulle papper förra året. Fattar ni? Jag lovade mig själv det i början av säsongen och jag höll (nästan) löftet julen ut. Jag är snart mogen att börja hålla mina nyårslöften! I år blir det dock annorlunda, för redan i juli köpte jag första rullen... Men till mitt försvar är alla mina papper nästan slut nu efter förra årets bravader.