Jakten på mysbelysning

Jag älskar fönsterstjärnor som julbelysning. De ger ett vackert, varmt sken och höjer mysfaktorn otroligt mycket. Jag skulle inte vilja ersätta alla elljusstakar med en stjärna, men absolut några. Det är nämligen så att jag äger exakt noll stycken, eftersom mina föräldrar föredrar ljusstakar i fönstren och jag bott hemma alla jular hittills.
 
Nu har jag därför börjat spana på lämpliga stjärnor att hänga i fönstren i drömhuset som ju de facto redan är vårt. Jag tycker i vanlig ordning att rött är vackrast, men med tanke på hur mycket rött jag omger mig med i december borde jag kanske välja en mer neutral färg för att inte få total spunk. Men som ni lär förstå när ni småningom får se glimtar av huset är jag inte direkt sparsmakad när det gäller färg och mönster...
 
 
Alla dessa kommer från Markslöjd och går att klicka hem här
 
Jag har förstås blivit lite lätt förälskad i den prickiga och kan redan se den framför mig på sin givna plats i matsalen. Men låt oss inte förhasta oss - än finns det tid att leta belysning.
 
Vad föredrar ni, ljusstakar eller stjärnor?
Eller kanske rentav någon annan form av belysning?