Årets favoritklappar

Jag har tydligen varit rysligt snäll i år, för jag fick riktigt många och fina julklappar. Det mesta på min önskelista faktiskt. Nedan listar jag favoriterna jag hittade under granen i år.
 
 
Av pojkvännen fick jag ett armband från Snö of Sweden. Väldigt uppskattat eftersom jag har matchande örhängen!
 
 
Dessutom gav han mig en bok jag önskat mig rätt länge nu: 100 snöflingor att virka. 
 
 
Mamma hade broderat en julvepa till mig. Inte vilken som helst heller, utan den finaste jag vet. Helt i hemlighet. Jag är imponerad!
 
 
Och jag fick min romanhög: Backman, Tropper och Jonasson.
 
 
Spännande ekologiska rooibosteer från English Tea Shop. Mycket bättre än godis!
 
 
Önskeklappen nummer ett var förstås en symaskin. Som jag fick. Tjoho!
 
 
Delar ur Arabias serie Tuokio.
 
 
Morbror gav mig ett kakfat med fot ur Iittalas underbara serie Kastehelmi.